Friday, February 19, 2010

Higher and Higher!

Bismillaah...

Kitani inda dapat berpuas hati dengan amal-amal kebaikan yang telah tani buat, Why? Because balum tantu amal tani atu diterima Allah. Dan tani inda tau apa penghujung hidup tani, kesudahan yang baik (husno zhon) or kesudahan yang buruk (su’uz zhon)?

Event though tani tau amal tani atu dapat pahala, macam, bila tani solat berjamaa’ah based on a popular hadits yg sohih dimana solat berjamaa’ah atu pahalanya 27 kali ganda daripada solat seorang diri. Karena sesungguhnya, Allah-lah yang layak dan ada haq 100% untuk memberi tani pahala. Yes, Allah tidak memungkiri janji-janjiNya. But still, the haq or the right to give the pahala is fully 100% from Allah.

So, marilah tani sama-sama banyak-banyak berbuat kebaikan dengan keikhlasan 100% lillaahi ta’aalaa. Bila tani melangkahkan kaki tani ke syurga yang kekal abadi (abadan abadaa), then, baru tah tani dapat berpuas hati.

Bila tani rasa amal-amal kebaikan tani atu banyak dari urang lain, banyak-banyaklah beristighfar. Dan tingkatkan lagi iimaan dan amal tani higher and higher and higher! Why? Sekali lagi, tani inda tau amal tani yg tani buat in the past, now, and in the future atu diterima or inda. And tani inda tau penghujung hidup tani. Buruk or baik?

And, who are we to judge and say yang amal-amal tani atu banyak dari insaan atu? Atu macam mengambil haq Allah untuk menentukan sesuatu atu. And atu adalah berdosa. Haq Allah kan tani ambil? Astaghfirullaah... Karena sesungguhnya, Allah-lah yang berkuasa atas SEGALA sesuatu. EVERYTHING...

“Seorang Muslim akan benar-benar istirahat jika kedua kakinya telah memijak pintu syurga. Sebelum itu tidak ada istirahat. Yang ada adalah IKHTIAR dan TERUS IKHTIAR untuk mendapat CINTA dan REDHA Allah SWT…” – Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah

Let's aim for higher and higher continously!

No comments: